444 82 99     bilgiatikeryazilim.com.tr
24 Kasım 2015

B2B, yani İngilizce açılımı "Business to Business" olan bu kısaltma, şirketler arası pazarlama ya da satış uygulamalarını ifade eder. Bu nedenle “işletmeden işletmeye yönelik E-Ticaret” olarak da tanımlanabilir.

 

Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu(ETKK) Hukuk Çalışma Grubu’nun 8 Mayıs 1998 tarihli raporunda elektronik ticaret; “Bireyler ve kurumların, açık ağ ortamında internet ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında intranet yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir.” şeklinde tanımlanmıştır. E-Ticaretin getirdiği en büyük avantaj, zamandan ve mekândan bağımsız müşterilere alışveriş imkânı sunabilmesidir. Tedarik zinciri içerisinde çokça tercih edilen B2B Sistemler ile işletmeler XML bilgileri ile kendi gibi işletme olan müşterilerine ürün ve stok göstererek gelen siparişlere tedarik sağlamaktadır. Böylece işletmeler mekandan bağımsız olarak daha hızlı ve kolay şekilde ticaret işlemlerini gerçekleştirmektedir.

 

E-Ticarette B2B'nin Avantajı

 

Son yıllarda ticaretin içerisinde yer alan tüm firmalar için online olma zorunluluğu iyice artmaktadır. Bu zorunluluğun fırsata dönüşmesi ile işletmeler hedef kitleye ve potansiyel müşterilerine daha hızlı ulaşabilmekte ve ürün veya hizmetlerini global çapta tanıtabilmektedir. Teknoloji ve internetin gelişip yaygınlaşmasıyla ticari hayatın yaşadığı dönüşüm E-Ticareti neredeyse zorunlu hâle getirmiştir. Bu dönüşüm hem firmalar hem de müşteriler için birçok kolaylığı beraberinde getirmiştir. Firmalar mal ve hizmet üretimi aşamasında ihtiyaç duyulan ürünlerin veya ara malların toptan satışlarını kolaylıkla yapabilmekte, müşteriler ise ihtiyaç duydukları ürünlere farklı fiyat ve kalite seçenekleriyle daha kolay ulaşabilmektedir. Teknolojinin getirdiği bu sistem, sürekli artan müşteri ve ticaret hacmi ile tüm şirketlerin ilgisini çekmekte ve her geçen gün daha hızlı bir biçimde yaygınlaşmaktadır. Müşteriye direkt olarak ulaşılabilmesi sayesinde müşteri daha yakından tanınmaktadır. Ayrıca müşteri ile işletme arasındaki aracıların azalması masrafların azalmasını da sağlamaktadır. E-Ticarette B2B Modelinin gelişmesi benimsenen yeni modellerin de gelişmesini ve yeni modellerin ortaya atılmasını sağlayacaktır.

 

e-ticaret b2b

 

B2B ve B2C

 

Günümüzde genellikle bireylere yönelik satış ve pazarlama işlemleri yapıldığı için E-Ticaret kavramı son kullanıcıya satış yapan B2C(Business to Customer - Firmadan müşteriye yönelik E-Ticaret) Sistemlerini akla getirse de, alıcıların ve satıcıların birer ticari işletme olduğu B2B sistemler de çok büyük bir pazar payına ulaşarak dikkatleri üzerine çekmektedir. B2C kavramının bilinirlik düzeyinin yüksekliği son kullanıcıya yani müşteriye yönelik olması ve daha çok insanı ilgilendiren bir pazar alanına hitap ediyor olması ile orantılıdır. Business to Business modeli ise pazar içerisinde daha dar bir hedef kitleyle ilişkili olmasına rağmen, sistemin sağladığı toptan alım veya satımlar sayesinde oluşan ticari hacim bakımından E-Ticaret alanının omurgasını oluşturmaktadır. Bu modellerinin her ikisinin de temel amacı, mevcut müşterilerine veya müşteri potansiyeline en kısa sürede ve daha düşük maliyetle ulaşarak ticari faaliyetlerin yürütülmesini ve artırılmasını sağlamaktır. Dünya'da firmalar arasında artan rekabet gücü ürünlerin veya hizmetlerin daha az maliyetle üretilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Üretimde maliyeti minimize etmek ise ilk olarak hammadde veya ara ürünlerin daha ekonomik fiyatlı olarak tedarik edilmesiyle başlamaktadır. Bu bağlamda dünyadaki rekabet daha da arttıkça sunulan imkânlarla birlikte B2B E-Ticaret modelinin pazar hacmi de aynı oranda artacaktır. B2B işletmelere pek çok alanda avantaj sunmaya devam edecektir.

 

B2C kavramının bilinirlik düzeyinin yüksekliği son kullanıcıya yani müşteriye yönelik olması ve daha çok insanı ilgilendiren bir pazar alanına hitap ediyor olması ile orantılıdır. Business to Business modeli pazar içerisinde daha dar bir hedef kitleyle ilişkili olmasına rağmen, sistemin sağladığı toptan alımlar/satımlar sayesinde oluşan ticari hacim bakımından e-ticaret alanının omurgasını oluşturmaktadır. Bu modellerinin her ikisinde temel amacı, mevcut müşterilerine veya müşteri potansiyeline en kısa sürede ve daha düşük maliyetle ulaşarak ticari faaliyetlerin yürütülmesini sağlamaktır.

 

Dünya'da firmalar arasında artan rekabet gücü ürünlerin/hizmetlerin daha az maliyetle üretilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Üretimde maliyeti minimize etmek ise ilk olarak hammadde veya ara ürünlerin daha ekonomik fiyatlı tedarik edilmesiyle başlamaktadır. Bu bağlamda dünyadaki rekabet daha da arttıkça, sunmuş olduğu imkânlarla B2B E-Ticaret modelinin pazarhacmi daha da artacaktır.

 

b2b avantajları

 

 

 

B2B Modelinin Sunmuş Olduğu Avantajlar

 

  • Yeni alıcı veya satıcılara ulaşabilme

 

  • Yeni pazarlar veya ilave satış kanallarına hitâp edebilme

 

  • Daha güvenilir iş süreçleri sağlama

 

  • Şirketin tanıtım faaliyetlerinin etkisini artırma

 

  • Daha düşük maliyet ve eşit şartlarda rekabet fırsatı sunma

 

  • Çalışma saatlerinden kaynaklanan sınırların ortadan kaldırarak, mekan ve zamandan bağımsız 7/24/365 müşteriye ulaşma

 

  • Aracıların ortadan kalkmasıyla iş süreçlerine hız kazanma, ekstra maliyetlerden kurtulma, yasal prosedürlere takılmama

 

  • Fiyatlar ve stok düzeyi gibi alanlarda şeffaflık kazanma

 

  • Tedarikçi seçimindeki kısıtlılığı ortadan kaldırma

 

  • Tek bir noktadan ürünün uygunluğunu ve fiyatını kontrol edilebilme

 

  • Coğrafi sınırlardan kurtulma, global boyutlarda iş alış/satış imkânı yakalama

 

  • Hedef kitleye koay ulaşabilirlik sayesinde müşteri sayısında artış elde etme

 

  • Etkili pazarlama stratejileri uygulayabilme

 

Bu avantajlar, mevcut işletmelerin büyümesini sağlarken ticarete atılmak isteyen girişimcileri de cesaretlendirecektir.

 

Bizi Takip Edin

 

facebook ikon       instagram ikon       LinkedIn ikon       twitter ikon       youtube ikon

Yorum Yaz
 
 
 
 
 

Kategoriler

Son Gönderiler

Şehirlerin Akıllı Hâli...
27 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
BA / BS Hakkında Bilin...
23 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Üretimi Denetleyen FAI...
20 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Anket Uygulamaları İçi...
16 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Türkiye’de Ar-Ge ve Ye...
13 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.

Haftanın Sözü

“İnsanlar başaklara benzerler, içleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler.” Montaigne
yukari