444 82 99     bilgiatikeryazilim.com.tr
17 Aralık 2019

Alışverişlerin internet ortamında yapılma alışkanlığı gün geçtikçe yaygınlaşıyor. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin kolay ve hızlı olması bunda önemli bir faktör. Günümüzde pek çok firma satışlarını artırmak B2B ve B2C’ye yatırım yapıyor. Öyle ki pek çok büyük firma sadece internet ortamından ürün satışı gerçekleştiriyor.

 

Ticaretin yeni dönemi olan B2B ve B2C sistemleri ile artık alış-veriş çok daha hızlı gerçekleşiyor. Peki B2B ve B2C kavramları ticarette neyi ifade ediyor?

B2B Nedir?

B2B, İngilizce bir terim olan “Business to Business”in baş harflerinden oluşmaktadır. Bir firma ile başka bir firma veya kendi bünyesindeki firmalar arasında yürütülen E-Ticaret sürecini ifade eder.

 

e ticaret

 

B2B’nin Avantajları Nelerdir?

B2B ile firmalar, ürün ve hizmetlerini B2B için oluşturulmuş web sitelerinde yayınlayarak satışını sağlayabilmektedir. Fiyat sunup, teklif alıp vererek alıcı firma ile hızlı ve kolay bir şekilde iletişime geçebilmektedir. Alıcı firmalar da fiyat ve ürün karşılaştırması yapabilmektedir. Online olarak 7/24 işleyen bu süreç sayesinde firmalar, mesai saati bitimi, tatil gibi faktörlerden etkilenmeden ticaret yapabilirler. Ayrıca kampanya ve duyurular da B2B üzerinden yürütülebilir. Müşterilere ait bilgilere tek bir yerden ulaşılabildiği gibi, firmalar internet üzerinden sadece kendi müşterilerinden sipariş alabilir. Firmalar, yaygın sanal mağazalardan ürün satabilecekleri gibi, kendi sanal mağazalarından da satış gerçekleştirebilirler. Bu firmalar aynı zamanda bayisinin bulunmadığı veya ulaşım imkânın olmadığı noktalara dâhi satış yapılabilir.

 

B2C Nedir?

B2C ise, “Business to Consumer” veya “Business to Customer”den gelir. Bir firmanın doğrudan müşteriye ürün satmasını ifade eder. İnternet ortamında bireysel olarak yapılan tüm alışverişler B2C kapsamındadır.

 

b2c

 

B2C’nin Avantajları Nelerdir?

Satıcı ile müşteri daha kolay bir araya gelir ve aralarındaki söz konusu alışveriş daha kolay gerçekleşir. B2B’de de B2C’de olduğu gibi günün her saatinde satış imkânı vardır. Satış işlemi, yaygın E-Ticaret sitelerinden veya firmaların kendi E-Ticaret sitelerinden gerçekleştirilebilir. Ayrıca fiziksel olarak ulaşım imkânı olmasa da dünyanın her köşesine satış gerçekleştirilebilir.

Firmalar, B2B ile üretecekleri ürün için hammadde tedariği yaparak ürün oluşturulduktan sonra, B2C ile ürünün müşteriye satışını gerçekleştirebilir. Böylece B2B ve B2C sayesinde tüm satış ve alış işlemleri kolay bir şekilde daha az maliyetle daha fazla alıcıya ulaşarak gerçekleşir.

 

Bizi Takip Edin

 

facebook ikon       instagram ikon       LinkedIn ikon       twitter ikon       youtube ikon

Yorum Yaz
 
 
 
 
 

Kategoriler

Son Gönderiler

Servis Hizmeti Veren F...
13 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Üretim Sektörü İçin En...
10 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
e-Mutabakat Nedir?...
06 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Şehirlerin Akıllı Hâli...
27 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
BA / BS Hakkında Bilin...
23 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.

Haftanın Sözü

“Düşmanınızın neden korktuğunu anlamak için sizi ne ile korkuttuğuna bakın.” Eric Hoffer
yukari