444 82 99     bilgiatikeryazilim.com.tr
23 Mart 2020

Teknolojideki devrimler ve Y kuşağı ile Z kuşağının iş hayatında çoğunluğu oluşturması ile birlikte işe alım ve İnsan Kaynakları stratejileri de dönüşüme uğradı.

 

İş piyasalarında rekabetin kızışması ile şirketler İK politikaları ile en iyi yetenekleri çekmeye ve mevcut olanları korumaya odaklanmaya başladı. Peki gelişen teknoloji şirketlerin İnsan Kaynakları stratejilerinde ne gibi değişikliklere neden olacak?

 

Prosedürlerle Uğraşmak Azalacak.

İK programları İnsan Kaynakları stratejilerinin başında geliyor. Aslında bunu günümüzde pek çok firma zaten yapıyor. Kullandıkları İK çözümleri ile İnsan Kaynakları departmanlarındaki evrak işleri bu programlar sayesinde otomatikleşiyor. Böylece İK çalışanları iş gücünü ve zamanını şirket için daha önemli ve faydalı işlere kaydırabiliyor. Tam da bu nedenle gelecekte İK programlarını tercih eden şirketlerin sayısı bugünkünden çok daha fazla olacak. 

 

İş Görüşmeleri Sanal Ortamlara Taşınacak.

Bilindiği gibi artık iş başvuruları internet ortamında yapılıyor. Vaktinin çoğunu Youtube’de video izlemek ve paylaşmakla, video oyunlarında geçiren Z kuşağının iş hayatına girmeye başlamasıyla birlikte yakın zamanda iş görüşmeleri uzaktan video konferans ile yapılacak. Uzaktan çalışmanın daha da yaygınlaşacağı gelecekte toplantılar ve eğitimler de yine video görüşmeleri ile gerçekleşecek. Ayrıca bu süreçlerde Sanal Gerçeklik uygulamaları da dâhil olmaya başlayacak. Bu nedenle İK profesyonellerinin İK programları İnsan Kaynakları stratejileri kapsamında gelecekte iş dünyasında etkin konumda olacak Z kuşağının video tabanlı çalışma ortamı beklentilerini karşılaması gerekecek.

 

şk trendi

 

Yapay Zeka Kullanımı Artacak.

Yapay Zeka teknolojileri günümde üretim sektöründe kullanılmaya başlansa da üretim dışındaki alanlarda da ön plana çıkacak. İnsan Kaynaklarında otomasyonun kullanılması ile boş pozisyonların doldurulmasını hızlandıracak, işe alım süreçleri pratikleşecek. Aynı zamanda çalışanları ilgilendiren maaş, ödeme günü, izin günü gibi sorulara artık otomatik cevaplar verilmesi yaygınlaşacak. Böylece İK çalışanları bu tür işlerle vakit kaybetmeyecek.

İnsan Kaynakları yazılımları ile çalışan analitiği oluşturularak yöneticiler, verilerinin nasıl kullanılacağı konusunda daha bilinçli hâle getirilecek. Ücretlendirme ve bordroları takip edebilen yazılımlar ileride insan analizlerini daha detaylı bir şekilde yaparak doğru kişinin seçilmesini sağlayabilecek. Ayrıca kişiselleştirilmiş iş teklifi mektubu oluşturmak ve işe alınmayan adaylara bildirimde bulunmak da gelecekte bu yazılımların yapacağı işler arasında görünüyor.

 

Eğitimler Oyunlaştırılacak.

İnsan Kaynakları stratejileri için kurum içi eğitimlerini planlarken gamification(oyunlaştırma) yöntemlerinden yararlanılacak. Eğitimler bir oyun kurgusu içinde tüm katılımcıların etkin olduğu, interaktif bir şekilde gerçekleşecek. Böylece eğitimler daha ilgi çekici ve kalıcı hâle gelecek.

 

Marka Algısı Önemini Artıracak.

Günümüzde çalışanlar ve iş görüşmesine katılan adaylar olumsuz deneyimlerini farklı platformlarda paylaşarak diğer insanlara bildirmekten çekinmiyor. Bu nedenle, markaların kötü işveren imajına bürünmeleri artık çok daha kolay. Şu anda pek çok kurumsal firma itibar yönetimi için büyük çalışmalar yapıyor. Fakat şu anki çalışmaların büyük çoğunluğu müşterileri hedefliyor. Gelecekte firmalar iş adayları karşısında da nasıl göründüğünü ve nasıl görünmesi gerektiğini yönetecek. Bunun için İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim departmanları daha fazla işbirliği içerisine girecek.

 

insan kaynakları stratejileri

 

Ofislerin Daha Cazip Olması İçin Çalışılacak.

Y ve Z jenerasyonun yoğun çalıştığı ofislerde ofiste çalışmayı cazip hâle getirmeyi amaçlayan ofis tasarımlarını kullanan şirket sayısı artacak. Ofislerde ortak çalışma ve sohbet alanlarının olduğu köşeler ve oturma yerleri olacak. Ayrıca yeşil alanlar oluşturularak ofis ile doğanın iç içe geçmesi sağlanacak.

 

Bireysellik Önem Kazanacak.

Her çalışanın hoşlandığı ve motive olduğu noktalar farklıdır. Gelecekte çalışanlar için “fark edilmek” daha da önem kazanacak. İK departmanları çalışana daha yakın olacak, çalışanı dinlemek ve anlamak her zamankinden önemli hâle gelecek. Ayrıca görevlerde çalışanlar sadece izlemek değil, karar verme sürecine dahil olmak isteyecek.

 

Sınırlar Kalkacak.

Teknoloji ile birlikte coğrafyalar arası sınırın kalkması ile birlikte ülkeler saat farkından, mesafelerden, bağımsız olarak işbirliği yapıyor olacak. Farklı ülkelerden işe alımlar ve kıtalararası görevler artacak. Şirketlerde farklı ülkeler ve kültürden insanlar iş paylaşımı yapabilecek.

Şimdiden sinyallerini gördüğümüz tüm bu yenilikler şirketleri ve çalışanları dijitalleşmeye adapte edecek. Gelecekte İnsan Kaynakları stratejilerinde çalışan odaklı politikalara yönelim başlayacak.

 

Bizi Takip Edin

 

facebook ikon       instagram ikon       LinkedIn ikon       twitter ikon       youtube ikon

Yorum Yaz
 
 
 
 
 

Kategoriler

Son Gönderiler

Şehirlerin Akıllı Hâli...
27 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
BA / BS Hakkında Bilin...
23 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Üretimi Denetleyen FAI...
20 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Anket Uygulamaları İçi...
16 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Türkiye’de Ar-Ge ve Ye...
13 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.

Haftanın Sözü

“İnsanlar başaklara benzerler, içleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler.” Montaigne
yukari