444 82 99     bilgiatikeryazilim.com.tr
13 Mart 2020

KOBİ’nin açılımı; Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler’dir. 250 kişiden az çalışanı bulunan ve yıllık net hasılatı 40 milyon TL’yi geçmeyen işletmeler KOBİ sınıfına girer.

 

Büyük işletmeler dijitalleşme yolculuğuna hızla katılırken, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler maliyet ve imkânların yetersiz olmasından dolayı bu sürece katılamıyor. Bu sebeple devlet tarafından dijitalleşme sürecine dâhil olmak isteyen KOBİ’ler için pek çok avantaj sunularak işletmelerin dijitalleşmeleri kolaylaştırılıyor.

 

kobiler

 

Dijitalleşmek İsteyen KOBİ’lere Sunulan Fırsatlar

Küresel ekonomi zorlu bir dönemden geçiyor. Şu anda teknoloji ve ticaret savaşları dünyada çok yaygın ve etkili. Bu nedenle rekabette ayakta kalabilmek için vizyoner ve yenilikçi politikalar uygulanması önemli. Türkiye de tüm bu savaşların arasında büyümeye çalışıyor. Yeni ve büyük Türkiye vizyonunu hayata geçirmek için ekonominin güçlü olması gerekiyor, güçlü ekonomi de üreten iş dünyasından geçiyor.

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin gücünü artırmayı odağına alan farklı kurumlar tarafından verilen destekler; dijitalleşmenin getireceği rekabet avantajı, uyum kabiliyeti ve verimlilik kazançları üretimde dönüşüm hedefine ulaşmada önemli bir rol üstleniyor. Verilen desteklerle Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin yenilik ve yaratıcılık odaklı ekonomik yapıya kavuşması desteklenerek, teknoloji ve bilgi yoğunluğu yüksek ürün ve hizmetler ile küresel ekonomide söz sahibi olabilme fırsatı veriliyor.

 

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde Dijitalleşme

 

Dijital Dönüşüme Yerli Kaynaklarla Geçme

Günümüz iş dünyasında küçük büyük her firmanın yazılım ve uygulamaları etkin kullanması, iş hayatını online üzerinden de takip etmesi, mobil dünyaya uyumlu olması, veri analizi yapabilmesi ve bunları güvenli şekilde saklaması gerekiyor. Bu doğrultuda üretimini dijitalleştirmek isteyen Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin yerli teknolojilerin ağırlıkta olduğu bir dijitalleşme evresine girmesi hedefleniyor.

Dijital dönüşüme hangi kaynaklarla geçildiği de dijital dönüşüme geçmek kadar önemli. Yerli ve milli kaynaklarla geçmek hem yerli üretimle yüksek teknoloji ihracatındaki payını artırmak isteyen Türkiye için hem de verilerini ve kritik ürünlerini güvendiği ve bildiği kaynaklara emanet etmek isteyen işletmeler için çok büyük avantajlar sağlıyor.

Geliştirilen programlarla birlikte dijitalleşme ve akıllı dijital teknolojileri kendi iş süreçlerine adapte etme konusunda istek ve farkındalığı olan KOBİ'lere maddi destek sağlanıyor. Dijitalleşmenin devlet politikaları arasında yer almasıyla bu alana 2020 yılında yüzde 9,45 daha fazla bütçe ayrılarak yaklaşık 2 milyar liranın üzerinde kaynak KOBİ'lerin projelerine aktarıldı. Bu süreçte sadece maddi destek sağlanmıyor. KOBİ’lerin üretim, iç yönetim ve pazarlama-satış süreçlerine odaklanan 3 kategoride ihtiyaçları analiz edilerek özel yol haritaları hazırlanmasına yardımcı olunuyor.  Böylece büyük ölçekli firmalar gibi bütçe ayıracak durumları olmayan KOBİ’lerin dijitalleşme yolunda önleri açılıyor.

 

Bizi Takip Edin

 

facebook ikon       instagram ikon       LinkedIn ikon       twitter ikon       youtube ikon

Yorum Yaz
 
 
 
 
 

Kategoriler

Son Gönderiler

Şehirlerin Akıllı Hâli...
27 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
BA / BS Hakkında Bilin...
23 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Üretimi Denetleyen FAI...
20 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Anket Uygulamaları İçi...
16 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Türkiye’de Ar-Ge ve Ye...
13 Temmuz 2020Devamı İçin Tıklayınız.

Haftanın Sözü

“İnsanlar başaklara benzerler, içleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler.” Montaigne
yukari