444 82 99     bilgiatikeryazilim.com.tr
20 Ağustos 2020
Güllü YILDIRIM - Crm - 0 Yorum

Müşterilerin kullandıkları ürün veya aldıkları hizmetten beklentisi değişime uğradı. Bu değişimle paralel olarak müşterilerin firmalara bakış açısı ve firmalardan beklentileri farklılaştı. Bu da firmaların müşterilere yönelik geliştirdikleri stratejilerde köklü değişikliklere gitme ihtiyacını doğurdu. Uzun yıllar boyunca uygulanan yöntemlerin artık yeterli olmadığı göz önünde bulundurulursa, firmalar müşteri deneyimini mükemmelleştirmek için daha farklı yöntemler geliştirmek zorunda.

 

Müşteri Deneyimini Mükemmelleştirme Yöntemleri

 

Sadık Müşteriler Oluşturma

Rekabette avantaj elde etmenin en güçlü yolu sadık müşteriler oluşturmaktır. Bu doğrultuda müşteriler ile marka arasında duygusal bağ güçlendirilerek müşteri sadakati artırılmalı. Müşteri deneyimini iyileştirmek hatta mükemmelleştirmek isteyen markalar tüketiciler üzerinde güven veren, özel hissettiren, hızlı çözüm sunan, beklentileri hızlı karşılayan, empati kuran çalışmalar yürütmeli. Tüm bu çalışmalar ile sadık müşteriye ulaşmayı hedeflemeli.

 

Empati Kurma

Empati kurmak sadece bireylerin sahip olması gereken bir özellik olmaktan çıktı. Firmalar da müşterileri ile iletişimlerini geliştirmek için onlarla empati kurmalı, onların zevklerini, ihtiyaçlarını, isteklerini bilmeli. Markalar müşterilerinin güvenini sarsacak davranışlarda bulunmaktan kaçınmalı. Karşılaştıkları problemleri çözmenin ötesinde tüketici problemlerini en hızlı şekilde çözüme kavuşturmalı. Müşterilerinin ihtiyaçlarından doğan istek ve beklentilerini iyi analiz ederek bu istek ve beklentileri karşılayabilmeli. Kendilerini özel hissetmeleri için müşterilerine kişileştirilmiş ürün veya hizmet sunmalı.

 

müşteri deneyimi

 

Evrensel Stratejiler Uygulama

Tüm dünyada farklı ülkelerde, farklı alan ve şartlardaki bütün müşterilerin markalardan beklentileri aynıdır. Buna paralel olarak müşteri deneyimini geliştirme yöntemlerinin evrensel nitelikte olduğu düşünüldüğünde dünyadaki tüm müşteriler firmalardan aynı deneyimleri ister ve bekler. Markalar bu önemli noktayı bunu göz önünde bulundurdukları takdirde global çapta müşterilere ulaşmalı.

 

Teknolojiden Yararlanma

Müşteriye ulaşırken kullanılanteknolojilerin müşteri odaklı hâle getirilmesi hızlı geri dönüş alınması ve müşteri deneyiminin artırılması için oldukça önemli. Müşteri odaklı bir teknoloji ile tüketicilere dijital kanallardan ulaşma oranları genişletilmeli. Hızlı teslimat sistemleri, büyük veri analitiği gibi alanlara yatırımlar yapılabilir, var olan yatırımlar artırılmalı. Müşterilere birden fazla ödeme yöntemleri, sanal ortamda ürün veya hizmet deneyimleme gibi farklı imkânlar sunularak kişileştirilmiş hizmet sağlanmalı.

 

test sürüşü

 

Hiper Kişileştirilmiş Stratejiler Geliştirme

Müşterileri geçmişten kalma açık ve şeffaf iletişim, büyük kampanya ve indirimler sunma gibi stratejiler ile çekme yöntemleri artık önemini yitirdi. Müşteriler zaten bunların yapılması gerektiğini düşündüğü için daha farklı beklenti içerisinde. Hiper kişileştirme yöntemleri ile tüketicinin davranış alışkanlıkları takip edilerek geçmiş davranışlarına göre yeni satın alma önerileri sunulmalı. Tüm tüketiciler üzerinde aynı yöntemleri uygulamak yerine müşteriler bireysel olarak ele alınarak her bir müşteri için farklı stratejiler uygulanmalı. Müşterilerin kendilerini özel hissetmesi sağlanmalı. Satın alma faaliyetinden önce müşteri ile ürün veya hizmet sanal veya gerçek ortamda buluşturulmalı ve müşterinin satın alma davranışından önce bizzat deneyim yaşaması sağlanmalı.

 

Müşteri deneyimini mükemmelleştirmek elbette ki kolay değil. Daha fazla zaman, emek ve maddi kaynak isteyen bir süreç. Fakat uzun vadeli olarak düşünüldüğünde markalara getirisi çok fazla olacak bir uygulamalar bütünü. Tüm dünyada pek çok marka tarafından uygulanan bu yöntemler, daha fazla müşteriye ulaşmanın tek ve en etkili yolu.


Yorum Yaz
 
 
 
 
 

Kategoriler

Son Gönderiler

BA / BS Bildirimi Hakk...
24 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Müşteri Deneyimini Mük...
20 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Yeni Çağın İşçileri Al...
17 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Servis Hizmeti Veren F...
13 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.
Üretim Sektörü İçin En...
10 Ağustos 2020Devamı İçin Tıklayınız.

Haftanın Sözü

“Güzel konuşmak için tek bir yol vardır; dinlemeyi öğrenmek.” Cristopher Morley
yukari